Snabba spårbara leveranser Bonuspoäng vid köp Butik i Bromma
RING OSS MÅN-FRE 09-1708-6618840

Köpvillkor

Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar och andra faktorer utanför vår kontroll som kan påverka priset. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker.

Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss.

Vi levererar för tillfället endast inom Sverige.

 

LEVERANSVILLKOR

Leveranssätt
Vi levererar produkterna med Schenker Ombud. Avisering sker via sms. Giltig legitimation krävs hos ombudet vid uthämtning av beställningen. Det kan hända att vi väljer att skicka beställningen som ett brev med posten om varan är så pass liten och lätt att den får plats i ett brevinkast.

Fraktavgift Sverige
Fraktavgiften är 39 kr (beställningar över 700 kr levereras fraktfritt).

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 1-2 (2 dagar för vissa orter ovanför Sundsvall) arbetsdagar från att paketet lämnat vårat lager. I det fall en vara måste beställas från en leverantör kan leveranstiden vara något längre, vilket då anges på orderbekräftelsen eller via direktkontakt. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via telefon eller e-post. Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte vill vänta på dina varor.

Ej uthämtad vara
Paketet ligger i 14 dagar hos ombudet innan det returneras till oss. Vi debiterar 300 kronor för paket som ej hämtas ut inom liggtiden.

Reservation
Vi reserverar oss för uppenbara fel, såsom tekniska problem med priser, moms, frakt etc. Vi kontaktar dig så snart som möjligt om sådant fel skulle uppstå.

BETALNING OCH SÄKERHET

Betalningsalternativ
Du kan välja att betala din beställning på följande sätt:

Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Grooming.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Dela upp betalningen
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

REKLAMATIONER

Ångerrätt
Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 30 kalenderdagar efter att du mottagit varan. Plomberade produkter omfattas endast av ångerrätten om plomberingen är obruten. Produkter skall återsändas i väsentligen oförändrat skick, produkter som returneras skadade eller använda kommer antingen skickas tillbaks mot en fraktavgift eller så görs en nedskrivning av köpeskillingen för produkten till ett skäligt marknadsvärde. Produkten måste returneras inom 14 kalenderdagar från att ångerrätten åberopats.

Kontakta vår kundservice via order@grooming.se eller 08-661 88 40 för ett returnummer som du märker ditt returpaket med. Vår returblankett hittar du här. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Du betalar själv returfrakten och tar ansvar för att försändelsen kommer fram. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Vid retur av hela ordern krediteras även frakt och eventuella expeditionsavgifter. Vid retur av delar av order krediteras varan. Eventuella bonuspoäng återkallas eller debiteras om de redan använts på någon senare beställning. Återbetalning sker samma dag vi har mottagit och godkänt returen (dock senast 14 dagar från att vi har mottagit meddelandet om att du utnyttjar din ångerrätt och returnerat varan). Konsumentverkets officiella ångerblankett hittar du här

Reklamationer
Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt. Vi anger hur du ska returnera den felaktiga varan genom att skicka en förbetald returetikett. Ange det returnummer du får av oss på ditt paket. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka. Retur får inte ske mot postförskott och kommer inte lösas ut om så sker.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida www.konsumentverket.se Observera att en vara endast anses som felaktig vid fabrikationsfel. Detta inkluderar inte eventuella färgavvikelser på produkterna. Alla fel som uppstått innan du mottagit varan anses som fel i varan, även om felet upptäcks vid senare tillfälle.

Vi lämnar även allergigaranti på våra produkter. Observera att en allergisk reaktion måste säkerställas av en legitimerad hudterapeut eller en hudläkare. Reaktionen måste vara dokumenterad. Bor du i Stockholm hänvisar vi till vår butik i Bromma. Bor du utanför Stockholm får du vända dig till en salong/läkare på din hemort.

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Länk till EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.
Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Returadress (vid returer och reklamationer)
Grooming AB
Ulvsundavägen 178
168 67 Bromma
info@barber-jr.se

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?
När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, din e-postadress, ditt telefonnummer och vad du handlar. Här beskriver vi hur vi hanterar dina personuppgifter.

FLER FRÅGOR?

Har du frågor om produkter är du välkommen att höra av dig till oss på info@barber-jr.se

Har du frågor om din order når du orderavdelningen direkt på order@barber-jr.se

Du kan även ringa oss på 08-661 88 40, vardagar 9-17. (fredagar 10-15)